maanantai 30. huhtikuuta 2012

Vauva-aika talteen

Muistan lapsena kun sain pikkusisaren ja hän sai sen perinteisen vaaleanpunaisen vauva-aika kirjan, kuinka kateellinen olin siitä. Minulla ei koskaan ole ollut mitään vauvakirjaa mitä äiti olisi täyttänyt. Se siskon kirjakin jäi muuten vajaaksi, kjäh =)

Koska scräppään ja haluan tallentaa muistoja kirjallisesti sekä kuvin oli itsestäänselvää, että poika saa oman kirjansa. Itse hankin hänelle Kulta pieni-vauvan oma kirja kirjan. Tykkään, se on paksu, siinä on tyhjiä sivuja ja taskuja joihin laittaa lippulappusia. Toistaiseksi olen jaksanut hyvin täyttää tätä. Jotkin valmiit kohdat eivät oikein sovi meille. Niihin olen liimaillut päälle kuvia ja muuta sälää.


Ristiäislahjaksi poika sai Mauri Kunnaksen Vauvakirjan. Kirja yltää aina eskarilaiseksi asti. Kirjan nimi voisikin ehkä olla jotain vähän enemmän sisältöä kuvaavaa. Koska Kulta pieni kirjassa on esim. ensimmäinen jouluni ja Kunnaksessa vain jouluni niin päädyin täyttämään viime joulun Kulta pieneen ja ensi joulun sitten Kunnakseen.
Markkinoilla on muitakin kivoja vauvakirjoja. Minun kirjani on mielenkiintoinen ja olen sitä joskus kirjakaupassa selannutkin. Viime viikolla kävin museossa ja kun pyöräilin kotiin päin, mutkien kautta, osuin Iderin nurkalle. Siellä oli juuri meneillään kirjanjulkistamistilaisuus. Heli on tehnyt oman versionsa vauvakirjasta. Kuvaa kirjasta en tietenkään muistanut ottaa mutta kirja on iso ja paksu. Kooltaan isompi kuin A4, sivuja reilusti. Tämänkin kirja riittää moneksi vuodeksi ja sivuilla seikkailee vaikka ja mitä. Väliin oli jätetty kivasti tyhjiä sivuja jonne mahtui omia juttuja ja kuvia. Koska poika ei kuitenkaan kolmatta kirjaa tarvitse jäi tämä meidän osalta kauppaan.



Onkos teillä muilla lapsiperheille käytössä tämän tyylisiä kirjoja ja tuleeko niitä myös täytettyä vai käykö samoin kuin siskoni kirjalle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti